web analytics

La compra d’homes va a l’alça

Els primers dies que vaig viure al Japó em vaig adonar que hi ha diversos tipus de negocis que són, almenys aparentment, impossibles de veure amb tanta naturalitat a casa nostra: els pachinko, els love hotels i els hosts. Els primers, els pachinkos, són salons recreatius realment increibles que es poden trobar a pràcticament qualsevol indret del país. Els love hotels són, com el mateix nom indica, són habitacions d’hotels per hores per poder anar a fer l’amor amb aquella persona que et vingui de gust. I els clubs de hosts o d’amfitrions, són normalment locals on amfitriones atenen clients oferint conversa, alcohol, massatges, flirtreig, “teràpia”, i tot el que aquests vulguin.

Però el món ha canviat molt des de que vaig arribar al Japó, i la indústria del sexe sembla que també ho ha fet a causa del coronavirus. Segons explica el Japan Today, prenent com a font un reportatge de la revista Spa!, les dones japoneses estan “comprant homes” com mai ho havien fet abans. En el reportatge expliquen que el fet d’anar a un local d’amfitrions va canviar la vida de Tomomi, una dissenyadora de 28 anys, després de barallar-se amb el seu xicot. Dos anys després de la seva primera experiència, aquesta dissenyadora confessa que està enganxada als amfitrions, en els que ha gastat ja més d’un milió de iens (uns 7.500 euros). Tomomi assegura que anar amb un amfitrió és molt millor que tenir parella ja que en cap moment hi ha discussions o baralles. I malgrat que ha hagut de buscar una segona feina, ho fa de gust per pagar la seva “afició”, assegura. 

Una altra noia, Yui, de 31 anys i casada amb un home amb el qual no manté relacions íntimes, havia quedat un dia amb un “amic amb beneficis” que tenia però la va deixar plantada a última hora. Yui no es va resignar i, ja que estava a Shibuya, va buscar un club d’amfitrions i ara n’és una clienta habitual. Però aquests indrets no són exclusius per a dones joves: una altra dona de 48 anys que va descobrir els clubs d’amfitrions assegura que la seva vida va canviar des d’aleshores i que està gaudint del millor sexe que havia tingut en la seva vida. I és que els amfitrions tenen com objectiu agradar i saben com fer-ho, sense importar que la clienta podria ser perfectament la seva mare. 

La companyia d’un amfitrió varia depenent de l’indret i de l’amfitrió entre 20.000 i 30.000 iens (entre 150 i 225 euros) però el qui era considerat el millor fa uns anys podia arribar a percebre fins a 180.000 euros la nit, com podeu veure en el vídeo. D’aquests tipus de clubs no se’n sap la xifra exacta però a tot el país probablement deuen haver al voltant d’uns 300. 

I per què, doncs, ara s’ha incrementat el nombre de dones que ‘compren’ homes? Molt senzill: amb les restriccions de viatges, els diners que abans es gastaven les dones en viatjar a l’estranger ara ho fan en aquests clubs d’amfitrions. Segons el Japan Today, les dones japoneses són molt més lliures alhora d’expressar la seva sexualitat, treballen tant o més que els homes i tenen igual o majors ingressos que molts homes i, en conseqüència, fan el que desitgen fer. I tot i que fa certa pena veure que hi hagi persones en general que necessiten pagar per gaudir de companyia, al final cadascú fa el que vol o el que bonament pot.